Cookies används inom många områden för att skapa en bättre och mer personlig användarupplevelse samt för att få en ökad förståelse för användarbeteenden. Utan cookies kan vi inte erbjuda en fungerande sajt men genom att klicka på avancerat nedan kan du ställa in till vilken nivå vi får använda oss av dem. Där kan du även se eventuellt tidigare medgivande.
Välj om denna webbplats får använda cookies för syften enlight nedan beskrivning:
Namn:
spotlight_consent
Nivå:
Skapad:
0001-01-01 00:00:00
Du kan nu surfa vidare utan cookies från TV4. Tryck Ok för att ladda om sidan.
I sommar är det dags för fotbolls-EM som under våren 2020 flyttades fram ett år på grund av covid-19. Vi har nu öppnat försäljningen av ett flertal annonseringsmöjligheter i samband med mästerskapet och i nuläget har vi även en sponsorskapsplats kvar. TV4, som delar sändningarna med SVT, sänder totalt 26 matcher – däribland öppningsmatchen, finalen och Sveriges avslutande gruppspelsmatch mot...
Thinkbox, en av världens ledande analysföretag och främsta experter när det gäller effektivitet inom media/marknadskommunikation, har gjort ett flertal studier där tv gång på gång visar sig vara det mest effektiva mediet. De här studierna görs ofta på stora företag, men i en av deras senaste studier, As Seen on TV, tog de reda på om samma insikter kan appliceras på mindre företag. Så vad visade...
PRESSMEDDELANDE - innehåll Julen närmar sig med stormsteg och TV4, TV4 Play och C More laddar upp med kvalitetsinnehåll för alla. Det bjuds på inspiration och julrecept från Ernst och Mandelmanns, klassiska favoriter som Bingolottos Uppesittarkväll och Agnetas nyårskarameller samt storsatsningar som Ture Sventon och Bermudatriangelns hemlighet och helt nya actiondramat Hamilton. Dessutom kan...
World Television Day har firats runt om i världen sedan 1996 när FN beslutade att tv skulle få en egen dag som ett erkännande om att tv är en symbol för kommunikation och globalisering i vår nutid. Årets tema lyfter hur tv kan göra skillnad i samhället under svåra tider – både som sällskap och som en kanal för att lyfta viktiga frågor. Varje år skapas ett kort klipp som visas internationellt. S...
I det senaste avsnittet av TV4 Growth träffar Malin Häger, försäljningsdirektör reklam Norden på TV4 Media, Mark Ritson, prisbelönt kolumnist och en av världens mest populära varumärkeskonsulter. Utifrån världsledande aktörer inom insikt och analys, presenterar Mark en rad olika områden inom mediekonsumtion, effekt och styrkan i olika medieslag. På ett metodiskt och välformulerat sätt för han...
Onsdag den 7 oktober, under en livesänd Screening och TV4 Growth, presenterade TV4 och C More kommande programnyheter under hösten 2020 och våren 2021. Dessutom bjöds det på tips kring marknadsföring från marknadsföringsexperterna Mark Ritson och Katharine Joy Newby Grant och på ett nytt härligt branschsamarbete. Nu är det möjligt att se sändningen i efterhand på TV4 Play. Under årets Screening...
Under en livesänd Screening presenterade TV4 och C More idag kommande höjdpunkter för hösten 2020 och våren 2021. David Hellenius med gäster berättade om helt nya program och satsningar på engagerande nyheter, storslagen underhållning, direktsänd sport och högklassigt drama. Bland annat lanserades det känslofyllda nya formatet Återskaparna med programledarduon Erik Haag och Lotta Lundgren, och...
Sedan flera år tillbaka har TV4 en nära relation till Sveriges Annonsörer, bland annat som huvudsponsor för 100-Wattaren och genom Cross Media Measurements och Effektinitiativet. Nu är det klart att TV4 även startar ett samarbete med Sveriges Kommunikationsbyråer och Film- och tv-producenterna genom att gå in som kategorisponsor för Längre filmer i tävlingen Guldägget, som huvudsponsor för Youn...
Vad är väl en jul utan hemmafixaren och matinspiratören Ernst Kirchsteiger? Lägg sen till det folkkära paret Gustav och Marie Mandelmann och bakexperterna Birgitta Rasmusson och Johan Sörberg så är förutsättningarna för att få till den perfekta julstämningen fulländad. Nu har du möjlighet att gå in som sponsor i TV4 under december och förknippas med de här härliga personligheterna och allt fix...
I årets säsong av Kockarnas kamp utlovas mer blod, svett och tårar än någonsin tidigare. Årets kockar har gått in stenhårt för tävlingarna och det blir en rivstart redan från första utmaningen. Bland årets deltagare ses stjärnkockar som Jonas Lagerström, far och son Magnus och Roland Persson, samt kokboksförfattaren och Köket-stjärnan Siri Barje. Kockarnas kamp startar tisdag den 22 september. ...
För sena sommarnätter och regniga dagar har nu TV4 Play fyllt på med nytt kvalitetsinnehåll. Bland höjdpunkterna ses danska thrillerserien Blodsbröder, andra säsongen av tittarsuccén Mystery Road och ruggiga brittiska dramat White House Farm. Som alltid, helt gratis på TV4 Play. I sommar kan tittarna njuta av ett rikt utbud av nya serier från bland annat Sverige, Danmark, England och Australien...
TV4 och C More har köpt de exklusiva rättigheterna till UEFA Champions League i både Sverige och Finland för perioden 2021-2024. - Det här handlar om världens bästa turnering i världens största sport. Vi är enormt stolta över att kunna erbjuda UEFA Champions League till våra användare. Det är en sporthändelse som vi vet kommer att locka stort intresse och samla en stor publik , säger Casten...
I samarbete med Live Nation kommer nu det nya formatet Late Night Concert. Tio svenska artister ger varsin konsert under fem veckor. Molly Sandén, Benjamin Ingrosso, Felix Sandman och Norlie & KKV är några av de artister som kommer att bjuda på en konsertupplevelse utöver det vanliga. Premiär på TV4, TV4 Play och C More den 18 maj. – TV4 har en lång tradition av att erbjuda Sveriges bästa musik...
Under de speciella omständigheter som vi nu är mitt i har TV4 skapat ett nytt forum, som går under namnet TV4 Growth, för att kommunicera och samtala kring aktuella ämnen som rör dagens medielandskap. I en serie återkommande korta avsnitt, som sänds via TV4 Play, bjuds olika personer från tv-branschen in till samtal. TV4 Growth hade premiär fredag den 17 april och ett nytt avsnitt släpps tills...
Behovet av information och nyheter är just nu extra stort i samband med den speciella situation som hela världen befinner sig i, i och med covid-19. TV4:s nyhetsredaktion gör därför allt för att hålla tittarna uppdaterade med den senaste informationen och ser en rejäl ökning i antalet tittare på aktualitetsprogrammen Nyhetsmorgon, Malou efter tio, Efter fem och TV4Nyheterna. Nyhetsdygnet i TV4...
Med anledning av den rådande situationen kring covid-19 arbetar TV4:s nyhetsredaktion just nu extra intensivt för att ge tittarna möjlighet att följa med i allt som händer i vår omvärld. Samtidigt är TV4:s breda utbud av underhållning och dramaserier av stor vikt i stunder som de här, vilket inte minst visar sig i TV4:s tittarsiffror. Under mars ser TV4 en kraftig ökning i antal tittare på både...
Carlssons Ring Fastighetsmäklare har varit kund hos TV4 sedan 2018 när de valde att bredda sin marknadsföring för att nå nya målgrupper. Här får du träffa Per Myrsten, marknadsansvarig, som berättar om deras samarbete med TV4.
Sci-Fi-drama med Sean Penn i The First, ruggiga brittiska thrillers och den mysiga australiensiska dramakomedin Five Bedrooms är bara några av höjdpunkterna när TV4 Play har bullat upp med förstklassiga serier för höstmörkret.
PRESSMEDDELANDE - innehåll En storsatsning på högkvalitativt drama, djuplodande dokumentärer, sport på högsta nivå och lysande underhållning. I dag presenterade TV4 och C More flera nya programformat för hösten och våren 2020. Här är några av höjdpunkterna. – Det känns fantastiskt att få presentera denna rikedom av innehåll som kommer att kunna samla Sverige i höst och under nästa år. Det är e...
Från och med idag går det att se på TV4 Play i hela EU samt Norge. TV4 Play-användare kan nu på semestern fortsätta njuta av program som Sommar med Ernst, Lotta på Liseberg och ett maxat utbud av sommarserier. Nyheterna och Nyhetsmorgon hänger också med, såklart. – TV4 och TV4 Play är en naturlig del av svenskarnas vardag, och jag är väldigt glad över att vi nu kan fortsätta vara det, även...
Om det är lönt att annonsera under sommarmånaderna är en rimlig fråga eftersom det är en tid när många är på semester. Ett svar är såklart att det beror på, men det finns även en hel del generella fördelar med att annonsera då. Faktum är att över en fjärdedel av all handel sker under just sommarmånaderna och det är även den tid då detaljhandeln ökar som mest under året. Anledningen är till stor...
Under juni presenterar TV4 en fullspäckad tablå fylld med klassiska sommarformat som Lotta på Liseberg, Sommar med Ernst och Sommarkrysset. Självklart tar vi även del av landslagets resa och stora jakt efter medaljer i årets fotbolls-VM för damer. Intresserad av att annonsera i sommar? Vi har tagit fram ett sommarerbjudande som passar dig som vill testa vad reklam i TV4 kan göra för ditt...
Funderar du på hur du ska marknadsföra ditt företag under sommaren? Genom att annonsera i TV4 har du möjlighet att nå närmare hälften av de som bor inom ditt företags område och samtidigt bli en del av dina kunders semesterplaner - när de fixar i trädgården, renoverar altanen, åker på roadtrip eller tar cykeln till stranden. Under sommaren har du som annonsör möjlighet att nå ut till dina kunde...
REGIONALT ERBJUDANDE - Om du vill att ditt varumärke ska synas på din ort - intill våra program - finns det i stort sätt två olika sätt att köpa reklamtid på. Antingen kan du köpa så kallad RBS där du låter TV4 välja vilka program du syns med eller så kan du själv välja vilka program som du vill associeras med och då köpa vad som kallas specific. Nu har vi tagit fram ett regionalt erbjudande som k...
NATIONELLT ERBJUDANDE - I sommar sänds populära program som Sommar med Ernst, Lotta på Liseberg och Nyhetsmorgon men även serier som Agatha Christie: ABC Morden, Agatha Raisin och Maria Wern samt det danska dramat Badhotellet och den nya serien Sjuksköterskeskolan. De här programmen lockar alla många tittare och når en bred publik runt om i Sverige.
I höst får tittarna se Mikael Persbrandt, Little Jinder, Sanna Kallur, Stefan Larsson, Väder-Nils och Dominika Peczynski ta sig an sin största utmaning någonsin. De ska tillsammans med den erfarne äventyraren Johan Ernst Nilson bestiga Lobuche Peak 6 119 meter över havet i hjärtat av Himalaya.
RBS-sponsring innebär att ditt varumärke associeras med en mix av olika program – till skillnad från om du sponsrar ett specifikt format. Tidigare har det bara varit möjligt att köpa RBS-sponsring i TV4, Sjuan, TV12 och TV4 Fakta – nu är det även möjligt att köpa digital RBS-sponsring i TV4 Play. Det finns ett antal möjligheter att gå in som sponsor till program som visas i TV4. Det går...
PRESSMEDDELANDE - företaget TV4 Play lanserar egenutvecklad teknik för riktade annonser och överger därmed användandet av cookies. Den nya målgruppstekniken, som tas i bruk under mars, möjliggör utökad volym av möjliga annonsvisningar och ökar annonsörernas potentiella räckvidd. Cookies har länge varit standarden för lagring av information om internetanvändare och därmed den främsta källan för...
Under mars bjuder TV4 och TV4 Play med stolthet på allt från välbeprövade format som Farmen VIP, Let’s dance, Robinson och finalen av Talang till nyheter som Brorsor 4ever, Vinnarskallar och Jägarna.
Fler än 1,5 miljoner tittare har sett premiäravsnittet av vårens mest stjärnspäckade dramaserie Bröllop, begravning och dop . När Colin Nutley-serien i söndags kväll hade premiär på TV4 kammade den hem titeln som den mest framgångsrika premiären av ett nytt program på TV4 på sju år. - Det saknar motstycke, säger Fredrik Arefalk, kanalchef på TV4 och C More Film och serier.
I Hela kändis-Sverige bakar delar åtta kända profiler med sig av sina favoritrecept och visar samtidigt prov på sina bakkunskaper. Under tidspress tävlar de mot varandra och bakar allt från klassiska bakverk till helt nya recept. I sista avsnittet koras en av kändisarna till vinnare och får skänka pengar till välgörande ändamål. Tina Nordström och den tidigare vinnaren av programmet Johan Östli...
Det finns ett antal möjligheter att gå in som sponsor till program som visas i TV4. Det går exempelvis att sponsra ett specifikt format eller att köpa så kallad RBS-sponsring som i stället innebär att du associeras med en mix av olika program. Tidigare har det bara varit möjligt att köpa RBS-sponsring som inkluderar hela tv-dygnet – nu är det även möjligt att bara köpa offprime vilket inkludera...
Under början av januari sändes premiäravsnitten av ett flertal av våra program, däribland Sveriges mästerkock, Talang och Mandelmanns gård. Vid en jämförelse mot premiäravsnitten av samma program 2018 lockar de alla storpublik under 2019. Sveriges mästerkock, Talang och Mandelmanns gård har alla lockat fler tittare jämfört med föregående år. Premiäravsnittet av Sveriges mästerkock lockade över...
I mitten av mars är Fuskbyggarna tillbaka med en ny säsong, där hantverkare som lurar och bedrar granskas. Programledare är den populära tv-profilen Anders Öfvergård som även har stor erfarenhet som snickare.
PRESSMEDDELANDE - företaget TV4:s digitala förflyttning skördar nya framgångar. TV4 Play noterar ett nytt rekordår, med betydande ökningar av såväl konsumtion, registrerade användare och levererade reklamkontakter. Samtidigt gör TV4 som kanalhus sitt andelsmässigt bästa år någonsin och TV4 som enskild kanal gör sitt bästa år sedan 2005, och ökar både andelsmässigt och i faktiskt tittande. De...
Nytt år är lika med nya härliga säsonger av våra storformat. Däribland får vi återigen följa folkkära Gustav och Marie Mandelmann i Mandelmanns gård, inspireras av amatörkockar som tävlar om att få sin dröm att gå i uppfyllelse i Sveriges mästerkock och följa när nya deltagare i Farmen får känna på hur det är att leva på en gård utan uppkoppling, smarta telefoner, el och rinnande vatten.
PRESSMEDDELANDE - Innehåll TV4 Det blev en rivstart för premiären av Efter fem med Tilde de Paula Eby som programledare. Nära 400 000 tittare i snitt såg programmet vilket är ett fint betyg för ett helt nytt program vid den tidpunkten. - Premiärsiffrorna för Efter fem är imponerande höga. Att sätta ett nytt program vid den tiden på dygnet är givetvis inte något som sker över en natt, utan något...
Vid annonsering i TV4 finns ett flertal möjligheter – allt från att synas med en reklamfilm inom utvalda områden till att gå in som sponsor för ett specifikt format. Här svarar Anna Tjärnberg, account manager på TV4:s kontor i Sundsvall, på några vanliga frågor som främst fokuserar på regional annonsering i TV4.
TV4 höjer nu standarden och värdet på sitt annonsörserbjudande online. Från och med årsskiftet införs en leveransgaranti på att reklamfilmerna på TV4 Play ses i sin helhet, utan att det kostar annonsörerna något extra. ”Rimligt och rätt att ta det här steget nu”, säger försäljningsdirektören Malin Häger. Frågor om transparens, mätbarhet, viewability och effekt har blivit allt viktigare för...
Efter årsskiftet startar TV4:s nya aktualitetsprogram Efter fem som leds av den flerfaldigt prisbelönta programledaren Tilde de Paula Eby. Programmet direktsänds måndag till fredag från 17.00 till 19.00 och bjuder varje dag in aktuella gäster till studion.
Efter årsskiftet är I huvudet på Gunde Svan tillbaka med nya intressanta idrottsstjärnor. Gå in som sponsor till programmet på din ort och bli top of mind hos dina kunder. Gunde Svan, som är en av svensk idrottshistorias största hjältar, har alltid gått sin egen väg för att bli bäst. I den här programserien får tittarna följa hans nyfikna sökande efter förklaringarna till andra idrottshjältars...
Vid tävlingen Sveriges bästa marknadschefer utsågs TV4 till årets bästa media 2018 - det bästa och viktigaste annonsmediet för svenska annonsörer. För trettonde året i rad arrangerade tidningen Resumé torsdagen den 18 oktober tävlingen Sveriges bästa marknadschefer, där de marknadschefer som mest effektivt lyckas öka kännedomen om det egna varumärket prisas. Totalt delades utmärkelser ut till...
När kylan sakta kryper sig på känns det extra härligt att njuta av riktigt bra tv-upplevelser. Hos TV4, TV4 Play och Sjuan bjuder vi med stolthet på allt från välbeprövade format som Så mycket bättre, Hela Sverige bakar och Bonde söker fru till nyheter som UEFA Nations League, Brottsjournalen, Drömmen om slottet och Mumbo jumbo. Som annonsör har du möjlighet att välja och vraka bland mänger av...
Under våren har ett hett diskussionsämne inom marknadsföringsbranschen varit så kallad brand safety på framförallt Youtube och Facebook – och debatten är i full gång. I stort handlar det om att den miljö du väljer att annonsera i speglar över sig på ditt varumärke och i förlängningen din försäljning. Du kan exempelvis välja att visa din reklam i samband med ett stort tv-program, en artikel i...
Drömmen för alla annonsörer är att kunna välja de medier som ger tillbaka mest pengar. Den stora utmaningen är att de rätta valen påverkas av ett flertal faktorer – vilken bransch du verkar inom, hur specifik din målgrupp är och hur stor den geografiska marknaden är. Den ultimata lösningen är att själv kunna testa, mäta och lära sig vilka medier som passar bäst för just ditt företag. Det är doc...
I sommar är det dags för fotbolls-EM som under våren 2020 flyttades fram ett år på grund av covid-19. Vi har nu öppnat försäljningen av ett flertal annonseringsmöjligheter i samband med mästerskapet och i nuläget har vi även en sponsorskapsplats kvar. TV4, som delar sändningarna med SVT, sänder totalt 26 matcher – däribland öppningsmatchen, finalen och Sveriges avslutande gruppspelsmatch mot...
Thinkbox, en av världens ledande analysföretag och främsta experter när det gäller effektivitet inom media/marknadskommunikation, har gjort ett flertal studier där tv gång på gång visar sig vara det mest effektiva mediet. De här studierna görs ofta på stora företag, men i en av deras senaste studier, As Seen on TV, tog de reda på om samma insikter kan appliceras på mindre företag. Så vad visade...
PRESSMEDDELANDE - innehåll Julen närmar sig med stormsteg och TV4, TV4 Play och C More laddar upp med kvalitetsinnehåll för alla. Det bjuds på inspiration och julrecept från Ernst och Mandelmanns, klassiska favoriter som Bingolottos Uppesittarkväll och Agnetas nyårskarameller samt storsatsningar som Ture Sventon och Bermudatriangelns hemlighet och helt nya actiondramat Hamilton. Dessutom kan...
World Television Day har firats runt om i världen sedan 1996 när FN beslutade att tv skulle få en egen dag som ett erkännande om att tv är en symbol för kommunikation och globalisering i vår nutid. Årets tema lyfter hur tv kan göra skillnad i samhället under svåra tider – både som sällskap och som en kanal för att lyfta viktiga frågor. Varje år skapas ett kort klipp som visas internationellt. S...
I det senaste avsnittet av TV4 Growth träffar Malin Häger, försäljningsdirektör reklam Norden på TV4 Media, Mark Ritson, prisbelönt kolumnist och en av världens mest populära varumärkeskonsulter. Utifrån världsledande aktörer inom insikt och analys, presenterar Mark en rad olika områden inom mediekonsumtion, effekt och styrkan i olika medieslag. På ett metodiskt och välformulerat sätt för han...
Onsdag den 7 oktober, under en livesänd Screening och TV4 Growth, presenterade TV4 och C More kommande programnyheter under hösten 2020 och våren 2021. Dessutom bjöds det på tips kring marknadsföring från marknadsföringsexperterna Mark Ritson och Katharine Joy Newby Grant och på ett nytt härligt branschsamarbete. Nu är det möjligt att se sändningen i efterhand på TV4 Play. Under årets Screening...
Under en livesänd Screening presenterade TV4 och C More idag kommande höjdpunkter för hösten 2020 och våren 2021. David Hellenius med gäster berättade om helt nya program och satsningar på engagerande nyheter, storslagen underhållning, direktsänd sport och högklassigt drama. Bland annat lanserades det känslofyllda nya formatet Återskaparna med programledarduon Erik Haag och Lotta Lundgren, och...
Sedan flera år tillbaka har TV4 en nära relation till Sveriges Annonsörer, bland annat som huvudsponsor för 100-Wattaren och genom Cross Media Measurements och Effektinitiativet. Nu är det klart att TV4 även startar ett samarbete med Sveriges Kommunikationsbyråer och Film- och tv-producenterna genom att gå in som kategorisponsor för Längre filmer i tävlingen Guldägget, som huvudsponsor för Youn...
Vad är väl en jul utan hemmafixaren och matinspiratören Ernst Kirchsteiger? Lägg sen till det folkkära paret Gustav och Marie Mandelmann och bakexperterna Birgitta Rasmusson och Johan Sörberg så är förutsättningarna för att få till den perfekta julstämningen fulländad. Nu har du möjlighet att gå in som sponsor i TV4 under december och förknippas med de här härliga personligheterna och allt fix...
I årets säsong av Kockarnas kamp utlovas mer blod, svett och tårar än någonsin tidigare. Årets kockar har gått in stenhårt för tävlingarna och det blir en rivstart redan från första utmaningen. Bland årets deltagare ses stjärnkockar som Jonas Lagerström, far och son Magnus och Roland Persson, samt kokboksförfattaren och Köket-stjärnan Siri Barje. Kockarnas kamp startar tisdag den 22 september. ...
För sena sommarnätter och regniga dagar har nu TV4 Play fyllt på med nytt kvalitetsinnehåll. Bland höjdpunkterna ses danska thrillerserien Blodsbröder, andra säsongen av tittarsuccén Mystery Road och ruggiga brittiska dramat White House Farm. Som alltid, helt gratis på TV4 Play. I sommar kan tittarna njuta av ett rikt utbud av nya serier från bland annat Sverige, Danmark, England och Australien...
TV4 och C More har köpt de exklusiva rättigheterna till UEFA Champions League i både Sverige och Finland för perioden 2021-2024. - Det här handlar om världens bästa turnering i världens största sport. Vi är enormt stolta över att kunna erbjuda UEFA Champions League till våra användare. Det är en sporthändelse som vi vet kommer att locka stort intresse och samla en stor publik , säger Casten...
I samarbete med Live Nation kommer nu det nya formatet Late Night Concert. Tio svenska artister ger varsin konsert under fem veckor. Molly Sandén, Benjamin Ingrosso, Felix Sandman och Norlie & KKV är några av de artister som kommer att bjuda på en konsertupplevelse utöver det vanliga. Premiär på TV4, TV4 Play och C More den 18 maj. – TV4 har en lång tradition av att erbjuda Sveriges bästa musik...
Under de speciella omständigheter som vi nu är mitt i har TV4 skapat ett nytt forum, som går under namnet TV4 Growth, för att kommunicera och samtala kring aktuella ämnen som rör dagens medielandskap. I en serie återkommande korta avsnitt, som sänds via TV4 Play, bjuds olika personer från tv-branschen in till samtal. TV4 Growth hade premiär fredag den 17 april och ett nytt avsnitt släpps tills...
Behovet av information och nyheter är just nu extra stort i samband med den speciella situation som hela världen befinner sig i, i och med covid-19. TV4:s nyhetsredaktion gör därför allt för att hålla tittarna uppdaterade med den senaste informationen och ser en rejäl ökning i antalet tittare på aktualitetsprogrammen Nyhetsmorgon, Malou efter tio, Efter fem och TV4Nyheterna. Nyhetsdygnet i TV4...
Med anledning av den rådande situationen kring covid-19 arbetar TV4:s nyhetsredaktion just nu extra intensivt för att ge tittarna möjlighet att följa med i allt som händer i vår omvärld. Samtidigt är TV4:s breda utbud av underhållning och dramaserier av stor vikt i stunder som de här, vilket inte minst visar sig i TV4:s tittarsiffror. Under mars ser TV4 en kraftig ökning i antal tittare på både...
Carlssons Ring Fastighetsmäklare har varit kund hos TV4 sedan 2018 när de valde att bredda sin marknadsföring för att nå nya målgrupper. Här får du träffa Per Myrsten, marknadsansvarig, som berättar om deras samarbete med TV4.
Sci-Fi-drama med Sean Penn i The First, ruggiga brittiska thrillers och den mysiga australiensiska dramakomedin Five Bedrooms är bara några av höjdpunkterna när TV4 Play har bullat upp med förstklassiga serier för höstmörkret.
PRESSMEDDELANDE - innehåll En storsatsning på högkvalitativt drama, djuplodande dokumentärer, sport på högsta nivå och lysande underhållning. I dag presenterade TV4 och C More flera nya programformat för hösten och våren 2020. Här är några av höjdpunkterna. – Det känns fantastiskt att få presentera denna rikedom av innehåll som kommer att kunna samla Sverige i höst och under nästa år. Det är e...
Från och med idag går det att se på TV4 Play i hela EU samt Norge. TV4 Play-användare kan nu på semestern fortsätta njuta av program som Sommar med Ernst, Lotta på Liseberg och ett maxat utbud av sommarserier. Nyheterna och Nyhetsmorgon hänger också med, såklart. – TV4 och TV4 Play är en naturlig del av svenskarnas vardag, och jag är väldigt glad över att vi nu kan fortsätta vara det, även...
Om det är lönt att annonsera under sommarmånaderna är en rimlig fråga eftersom det är en tid när många är på semester. Ett svar är såklart att det beror på, men det finns även en hel del generella fördelar med att annonsera då. Faktum är att över en fjärdedel av all handel sker under just sommarmånaderna och det är även den tid då detaljhandeln ökar som mest under året. Anledningen är till stor...
Under juni presenterar TV4 en fullspäckad tablå fylld med klassiska sommarformat som Lotta på Liseberg, Sommar med Ernst och Sommarkrysset. Självklart tar vi även del av landslagets resa och stora jakt efter medaljer i årets fotbolls-VM för damer. Intresserad av att annonsera i sommar? Vi har tagit fram ett sommarerbjudande som passar dig som vill testa vad reklam i TV4 kan göra för ditt...
Funderar du på hur du ska marknadsföra ditt företag under sommaren? Genom att annonsera i TV4 har du möjlighet att nå närmare hälften av de som bor inom ditt företags område och samtidigt bli en del av dina kunders semesterplaner - när de fixar i trädgården, renoverar altanen, åker på roadtrip eller tar cykeln till stranden. Under sommaren har du som annonsör möjlighet att nå ut till dina kunde...
REGIONALT ERBJUDANDE - Om du vill att ditt varumärke ska synas på din ort - intill våra program - finns det i stort sätt två olika sätt att köpa reklamtid på. Antingen kan du köpa så kallad RBS där du låter TV4 välja vilka program du syns med eller så kan du själv välja vilka program som du vill associeras med och då köpa vad som kallas specific. Nu har vi tagit fram ett regionalt erbjudande som k...
NATIONELLT ERBJUDANDE - I sommar sänds populära program som Sommar med Ernst, Lotta på Liseberg och Nyhetsmorgon men även serier som Agatha Christie: ABC Morden, Agatha Raisin och Maria Wern samt det danska dramat Badhotellet och den nya serien Sjuksköterskeskolan. De här programmen lockar alla många tittare och når en bred publik runt om i Sverige.
I höst får tittarna se Mikael Persbrandt, Little Jinder, Sanna Kallur, Stefan Larsson, Väder-Nils och Dominika Peczynski ta sig an sin största utmaning någonsin. De ska tillsammans med den erfarne äventyraren Johan Ernst Nilson bestiga Lobuche Peak 6 119 meter över havet i hjärtat av Himalaya.
RBS-sponsring innebär att ditt varumärke associeras med en mix av olika program – till skillnad från om du sponsrar ett specifikt format. Tidigare har det bara varit möjligt att köpa RBS-sponsring i TV4, Sjuan, TV12 och TV4 Fakta – nu är det även möjligt att köpa digital RBS-sponsring i TV4 Play. Det finns ett antal möjligheter att gå in som sponsor till program som visas i TV4. Det går...
PRESSMEDDELANDE - företaget TV4 Play lanserar egenutvecklad teknik för riktade annonser och överger därmed användandet av cookies. Den nya målgruppstekniken, som tas i bruk under mars, möjliggör utökad volym av möjliga annonsvisningar och ökar annonsörernas potentiella räckvidd. Cookies har länge varit standarden för lagring av information om internetanvändare och därmed den främsta källan för...
Under mars bjuder TV4 och TV4 Play med stolthet på allt från välbeprövade format som Farmen VIP, Let’s dance, Robinson och finalen av Talang till nyheter som Brorsor 4ever, Vinnarskallar och Jägarna.
Fler än 1,5 miljoner tittare har sett premiäravsnittet av vårens mest stjärnspäckade dramaserie Bröllop, begravning och dop . När Colin Nutley-serien i söndags kväll hade premiär på TV4 kammade den hem titeln som den mest framgångsrika premiären av ett nytt program på TV4 på sju år. - Det saknar motstycke, säger Fredrik Arefalk, kanalchef på TV4 och C More Film och serier.
I Hela kändis-Sverige bakar delar åtta kända profiler med sig av sina favoritrecept och visar samtidigt prov på sina bakkunskaper. Under tidspress tävlar de mot varandra och bakar allt från klassiska bakverk till helt nya recept. I sista avsnittet koras en av kändisarna till vinnare och får skänka pengar till välgörande ändamål. Tina Nordström och den tidigare vinnaren av programmet Johan Östli...
Det finns ett antal möjligheter att gå in som sponsor till program som visas i TV4. Det går exempelvis att sponsra ett specifikt format eller att köpa så kallad RBS-sponsring som i stället innebär att du associeras med en mix av olika program. Tidigare har det bara varit möjligt att köpa RBS-sponsring som inkluderar hela tv-dygnet – nu är det även möjligt att bara köpa offprime vilket inkludera...
Under början av januari sändes premiäravsnitten av ett flertal av våra program, däribland Sveriges mästerkock, Talang och Mandelmanns gård. Vid en jämförelse mot premiäravsnitten av samma program 2018 lockar de alla storpublik under 2019. Sveriges mästerkock, Talang och Mandelmanns gård har alla lockat fler tittare jämfört med föregående år. Premiäravsnittet av Sveriges mästerkock lockade över...
I mitten av mars är Fuskbyggarna tillbaka med en ny säsong, där hantverkare som lurar och bedrar granskas. Programledare är den populära tv-profilen Anders Öfvergård som även har stor erfarenhet som snickare.
PRESSMEDDELANDE - företaget TV4:s digitala förflyttning skördar nya framgångar. TV4 Play noterar ett nytt rekordår, med betydande ökningar av såväl konsumtion, registrerade användare och levererade reklamkontakter. Samtidigt gör TV4 som kanalhus sitt andelsmässigt bästa år någonsin och TV4 som enskild kanal gör sitt bästa år sedan 2005, och ökar både andelsmässigt och i faktiskt tittande. De...
Nytt år är lika med nya härliga säsonger av våra storformat. Däribland får vi återigen följa folkkära Gustav och Marie Mandelmann i Mandelmanns gård, inspireras av amatörkockar som tävlar om att få sin dröm att gå i uppfyllelse i Sveriges mästerkock och följa när nya deltagare i Farmen får känna på hur det är att leva på en gård utan uppkoppling, smarta telefoner, el och rinnande vatten.
PRESSMEDDELANDE - Innehåll TV4 Det blev en rivstart för premiären av Efter fem med Tilde de Paula Eby som programledare. Nära 400 000 tittare i snitt såg programmet vilket är ett fint betyg för ett helt nytt program vid den tidpunkten. - Premiärsiffrorna för Efter fem är imponerande höga. Att sätta ett nytt program vid den tiden på dygnet är givetvis inte något som sker över en natt, utan något...
Vid annonsering i TV4 finns ett flertal möjligheter – allt från att synas med en reklamfilm inom utvalda områden till att gå in som sponsor för ett specifikt format. Här svarar Anna Tjärnberg, account manager på TV4:s kontor i Sundsvall, på några vanliga frågor som främst fokuserar på regional annonsering i TV4.
TV4 höjer nu standarden och värdet på sitt annonsörserbjudande online. Från och med årsskiftet införs en leveransgaranti på att reklamfilmerna på TV4 Play ses i sin helhet, utan att det kostar annonsörerna något extra. ”Rimligt och rätt att ta det här steget nu”, säger försäljningsdirektören Malin Häger. Frågor om transparens, mätbarhet, viewability och effekt har blivit allt viktigare för...
Efter årsskiftet startar TV4:s nya aktualitetsprogram Efter fem som leds av den flerfaldigt prisbelönta programledaren Tilde de Paula Eby. Programmet direktsänds måndag till fredag från 17.00 till 19.00 och bjuder varje dag in aktuella gäster till studion.
Efter årsskiftet är I huvudet på Gunde Svan tillbaka med nya intressanta idrottsstjärnor. Gå in som sponsor till programmet på din ort och bli top of mind hos dina kunder. Gunde Svan, som är en av svensk idrottshistorias största hjältar, har alltid gått sin egen väg för att bli bäst. I den här programserien får tittarna följa hans nyfikna sökande efter förklaringarna till andra idrottshjältars...
Vid tävlingen Sveriges bästa marknadschefer utsågs TV4 till årets bästa media 2018 - det bästa och viktigaste annonsmediet för svenska annonsörer. För trettonde året i rad arrangerade tidningen Resumé torsdagen den 18 oktober tävlingen Sveriges bästa marknadschefer, där de marknadschefer som mest effektivt lyckas öka kännedomen om det egna varumärket prisas. Totalt delades utmärkelser ut till...
När kylan sakta kryper sig på känns det extra härligt att njuta av riktigt bra tv-upplevelser. Hos TV4, TV4 Play och Sjuan bjuder vi med stolthet på allt från välbeprövade format som Så mycket bättre, Hela Sverige bakar och Bonde söker fru till nyheter som UEFA Nations League, Brottsjournalen, Drömmen om slottet och Mumbo jumbo. Som annonsör har du möjlighet att välja och vraka bland mänger av...
Under våren har ett hett diskussionsämne inom marknadsföringsbranschen varit så kallad brand safety på framförallt Youtube och Facebook – och debatten är i full gång. I stort handlar det om att den miljö du väljer att annonsera i speglar över sig på ditt varumärke och i förlängningen din försäljning. Du kan exempelvis välja att visa din reklam i samband med ett stort tv-program, en artikel i...
Drömmen för alla annonsörer är att kunna välja de medier som ger tillbaka mest pengar. Den stora utmaningen är att de rätta valen påverkas av ett flertal faktorer – vilken bransch du verkar inom, hur specifik din målgrupp är och hur stor den geografiska marknaden är. Den ultimata lösningen är att själv kunna testa, mäta och lära sig vilka medier som passar bäst för just ditt företag. Det är doc...