Skip to main content

Nyhet  

Årets sponsorer för Let’s dance lyfts fram i en billboard med helt ny touch

För sextonde året i rad är det dags för nya deltagare att anta utmaningen att lära sig ett flertal dansnummer och framföra dem live inför svenska folket i Let’s dance. Det har varit en återkommande succé som har lockat sponsorer sedan programmet startade 2006.

Ända sedan Let’s dance startade har programmet lockat sponsorer som vill associera sig med de underhållande och imponerande dansnummer som deltagarna bjuder på och som vill synas i TV4:s annonsmiljö.

- Utöver att hålla en hög kvalitet i våra program lägger vi stor vikt vid att skapa en annonsmiljö som stärker tittarnas upplevelser och som ger sponsorerna en tydlig koppling till det program som de har valt att sponsra. Att Let’s dance år efter år säljer slut och lockar både nya och återkommande sponsorer känns som ett fint kvitto på att vi har lyckats med det. Inför årets säsong har vi återigen ett starkt startfält av sponsorer och jag känner mig stolt över att nu kunna presentera årets inspelade billboard, säger Malin Häger, försäljningsdirektör reklam Norden, TV4 Media.

Årets sponsorer är Hallon, Neste My, Staropramen och Videslots som bland annat lyfts fram i billboarden som visas i samband med programmet och vars uttryck skiljer sig från tidigare år. Malin Häger fortsätter:

- Kristallkronor, rött, guld och de böljande tygerna har fått lämna plats för en mer modern och chic glamourkänsla. Ljuset spelar huvudrollen i billboarden och lyfter fram våra sponsorer på ett fint sätt men fortfarande i en klassisk Let’s dance-anda.



Let’s dance 2021 har premiär den 20 mars klockan 20.00 på TV4 och TV4 Play.