Skip to main content

Nyhet  

Gynnsamt läge för regionala affärer i TV4 2023 – sänkta annonspriser på digitalt erbjudande

Inför 2023 sänks priserna på TV4:s digitala erbjudande med 10 till 39 procent. De regionala annonspriserna linjärt ligger oförändrade.  

- TV4 är hela Sveriges tv-kanal och vår ambition är att fortsatt erbjuda den starkaste räckviddsprodukten på den regionala marknaden. Jag vill slå ett slag för vår regionala produkt och trycka på att vi förenklar för annonsörerna genom att sänka trösklarna för att köpa tv, bland annat genom vårt självserviceverktyg, TV4 Ad Manager, säger Malin Häger, försäljningsdirektör reklam Norden på TV4 Media. 

Inför 2023 sänks priserna på det digitala erbjudandet med mellan 10 till 39 procent på bruttopriset. För att kunna hantera en fortsatt hög efterfrågan på det linjära lagret, höjs det linjära bruttopriset med närmare 10 procent (9,9 procent). De regionala priserna linjärt är oförändrade. Den faktiska prisjusteringen på nettoraden för en enskild annonsör påverkas av hur man kombinerar och köper produkter.  

- Det finns ingen annan aktör, nationellt eller regionalt, som kan erbjuda sina användare ett innehåll som skapar lägereldar på samma sätt som TV4. Vår digitala transformation handlar om att hitta en perfekt balans mellan mediets värde för användaren och det höghastighetståg som TV4 är i form av räckvidd och effekt för kunderna. Vi känner oss väl rustade inför framtiden och fortsätter vårt strategiska partnerskap med både befintliga och nya kunder, säger Malin Häger. 

 

Om TV4 Regional 2023


TV4 Regional ger full transparens i en säker annonsmiljö som associeras med kvalitativt innehåll. Det ger även möjlighet att:

  • synas i Sveriges 20 regioner.
  • göra ultralokala styrningar ner på kommunnivå (samtliga 290).
  • kombinera annonsering i TV4 med TV4 Play.
  • nå 65 % i vald region under en vecka genom att kombinera online video och tv.
  • boka reklam i TV4 utan årsavtal.

För att själv boka annonsering i TV4, gå till TV4 Ad Manager >>