Skip to main content

Case  

”Han är inte bara en säljare utan en partner till vårt företag”

Carlssons Ring Fastighetsmäklare har varit kund hos TV4 sedan 2018 när de valde att bredda sin marknadsföring för att nå nya målgrupper. Här får du träffa Per Myrsten, marknadsansvarig, som berättar om deras samarbete med TV4.

Sedan början av 2018 har Carlsons Ring Fastighetsmäklare köpt reklamutrymme i TV4, Sjuan och TV4 Play samt valt att gå in som sponsor till ett flertal av våra olika program och till Vädret – främst regionalt men i vissa fall även nationellt.

-  Eftersom vi jobbar med rikstäckande fastighetsförmedling är det viktigt att visa att vi finns. När någon ska sälja sin fastighet vill vi gärna vara deras förstahandsalternativ, även om vi inte alltid finns lokalt på orten. Därför har vi valt att synas både regionalt i utvalda områden och genom nationella sponsorskap i Sjuan som har passat vår profil.                    

Per fortsätter:

-  Vi ser främst effekt på vår marknadsföring genom att människor som vi pratar med berättar att de sett oss på TV4. Vi ser även att besökssiffrorna på carlssonring.se ökar när vi syns genom sponsring i TV4 och Sjuan eller med reklamfilm i TV4 och TV4 Play.

Utöver marknadsföring i tv syns Carlssons Ring även regelbundet i dagstidningar, både lokalt och rikstäckande, samt i ett tiotal tidskrifter.

-  Vi inledde samarbetet med TV4 för att bredda vår marknadsföring och synas på ställen där vi tidigare inte funnits. Att synas i print, tv och digitalt parallellt ger god effekt och vi ser att kännedomen om Carlsson Ring ökar när människor ser oss lite här och där. Min ambition är att det ska vara svårt att undvika oss, trots att vi är en relativt liten aktör.

Eftersom TV4 inte har kontor över hela landet sker dialogen kring regionala sponsorskap och regionalt reklamutrymme främst via telefon eller via digitala möten, något som Per tycker fungerar bra.

-  TV4 har mycket god uppföljning av reklamkampanjerna. Säljaren går igenom kampanjerna i detalj via telefon och digitala möten där det finns möjlighet att ställa frågor. Bemötandet från min kontakt på TV4, Viktor Ekmark, är proffsigt och samtidigt personligt. Han vet vad vi behöver och kommer med konstruktiva förslag. Han är inte bara en säljare utan en partner till vårt företag.

Avslutningsvis fick Per svara på vilka tips han skulle vilja ge till andra annonsörer som funderar på att synas i TV4:

- Titta på vilken regionindelning TV4 har och var du vill synas geografiskt. Fundera också på om det finns specifika program som skulle passa din verksamhet. Det handlar om att fokusera på rätt målgrupper men också om vilka produktioner du vill att ditt varumärke ska förknippas med.