Skip to main content

Mod, kreativitet och uthållighet - belönad reklamfilm i Guldägget 2021

I år klev TV4 in som sponsor i 60-årsjubilerande Guldägget, Sveriges äldsta och största kommunikationstävling. Syftet med tävlingen är att höja den kreativa standarden och föra svensk kommunikation framåt. TV4 sponsrade kategorierna Längre filmer och Kortare filmer. Inför Guldäggsgalan intervjuade vi några av de största reklamfilmsregissörerna i Sverige. Ta några minuter och lyssna på inspirerande Jesper Ericstam, Sara Haag, Sheila Johansson och Johan Rencks spaningar om vad de tycker krävs för att nå igenom bruset nu - och i framtiden.

Fyra regissörer om vad som gör en bra reklamfilm:

Fyra regissörer om framtidens reklam:Och i TV4 Growth Guldäggsspecial handlar det förstås också om kreativitet när TV4s försäljningsdirektör Malin Häger möter två vinnare från Guldägget 2021. De har båda valt modiga och kreativa idéer för att nå igenom bruset: en ovanligt lång reklamfilm på över fem minuter och en film med en möglig hamburgare i huvudrollen. Johan Björkman, Hjärtebarnsfonden och Daniel Schröder, Burger King är på plats i studion och berättar mer om strategin bakom sina filmer.

Se programmet här