Tv-reklam är svårslaget

Allt rörligt är inte tv!

Vi tittar på rörlig bild som aldrig förr. På tv, dator och mobil. Vi ser på tv som en bakåtlutad användarupplevelse av kvalitativt svenskt innehåll där miljontals människor varje dag sätter sig ner framför tv:n. Så många som 82 procent tittar en genomsnittlig dag i Sverige. 

Tv-reklam är lättillgängligt och enklare att producera än vad många tror.

Oavsett dina önskemål eller ditt företags utmaningar kan tv möta alla sorters behov. Tv har en stor fördel gentemot andra medier med styrkan i att snabbt kunna nå många och förmedla en känsla. En anledning är att du kopplar på fler sinnen när du tittar på ett program på tv än när du till exempel läser en tidning.

Tv ger dig en större upplevelse. Tack vare mediets kraft engagerar det tittaren, som får en favoritprogramledare, en serie man aldrig missar och tv-reklam som fångar ens intresse. Om tittaren dessutom möts av en väl genomarbetad reklamfilm som både är rolig och lär tittaren något nytt ger den ditt företag en bra effekt på marknaden.

Inte bara linjär tv. Vi finns även digitalt och socialt.

Allt fler väljer att streama sina favoritprogram på internet. Det nya konsumtionsbeteendet ställer helt nya krav på hur vi på bästa sätt säkerställer och utvecklar TV4-Gruppens annonserbjudande.

Vi gör det genom att erbjuda vårt innehåll plus mycket mer på TV4 Play under dygnets alla timmar. Helt på användarnas villkor.

Vi utnyttjar även det enorma engagemanget från våra användare på sociala medier, vilket förstärker konsumtionen av vårt innehåll på alla plattformar. Samtidigt skapar vi möjligheter för annonsörer att ta del av engagemanget.

Lösningsväljaren

Möjligheternas mediehus

Nästa sida