Sponsorskap

Stärk ditt varumärke med sponsorskap

Möjligheterna med tv-annonsering handlar om mer än bara reklamfilm. Sponsorskap är ett populärt alternativ eftersom det är ett enkelt och kostnadseffektivt sätt att stärka och öka kännedomen om ett varumärke. Den vanligaste formen är den så kallade billboarden som visas före eller efter ett program och, som du säkert känner igen, inleds med: "Programmet presenteras av …".

Sponsorskap erbjuder:

  • En lättillgänglig annonsform, eftersom TV4 står för produktionen.
  • Den positiva inställningen till varumärket ökar - tittarna upplever ofta att "det är sponsorn som möjliggör programmet", till skillnad från en reklamfilm som visas mellan programmen.
  • Ditt varumärke associeras med de positiva värden som programmet du sponsrar står för.

Effekterna av sponsorskap är förvånansvärt stora.

Undersökningar visar att sponsring i genomsnitt leder till att:

115 %45 %
fler känner till varumärket

fler får en positiv inställning till varumärket

228 %450 %
fler köper eller provar sponsorns produkt eller tjänst

fler söker information om sponsorn

Andra har även läst