Lokal-tv

Kanalen TV4 täcker Sverige i 30 lokala sändningsområden – från norr till söder. Varje dag tittar över 6 miljoner svenskar på tv.

 

  • TV4-Gruppen når i huvudmålgruppen 15-64 år
    i genomsnitt 3 900 000 svenskar varje vecka.
  • Varje dag tittar vår huvudmålgrupp 15-64 år på hela 43 minuter på på TV4-Gruppens rörliga innehåll och då enbart på tv:n. Exklusive TV4 Play och vårt innehåll som finns på Youtube.
  • För varje exponering levererar tv-reklam nästan dubbelt så mycket försäljningseffekt som print.
  • Rörlig bild väcker känslor som påverkar till köp.
  • 83 % anser att tv-reklam påverkar köpbeslutet.
  • Lokal tv-reklam är tillgängligt i TV4-kanalen (dvs finns inte i våra syskonkanaler).
Vi rekommenderar Räkna ut priset

Online-video lokalt

Traditionella medier kompletteras bäst med nya plattformar.

  • TV4 Play är den största kommersiella premiumaktören online.
  • Det finns 26 möjliga regioner att köpa för lokal onlinevideo-annonsering.
  • Genom Bonniers videoallians Woo får du en hög samlad räckvidd genom en transparent plattform.
  • Woo består av TV4 Play, Expressen-TV, DN Play och DI Play.
  • Samma kvalitativa innehåll online.
  • Som annonsör kan du styra ditt budskap mot innehållskategorier och målgrupper. 
  • Du får möjlighet att ta del av en mängd digitala satsningar inom TV4-Gruppen.
  • Som annonsör har du möjlighet att styra ditt budskap mot en av våra medverkande publicister!
Räkna ut priset Vi rekommenderar

Lokal sponsring

Ett sponsorskap är ett kostnadseffektivt sätt att öka ditt varumärkes synlighet och stärka närvaron hos en önskad målgrupp.

 

  • Lokal relevans och förankring genom våra dagliga vädersändningar.
  • Kostnadseffektiv produktion för att skapa och bygga kännedom i en trovärdig miljö.
  • En smidig och effektiv lösning.

 

Räkna ut priset Så har andra gjort

Lösningsväljaren

Nationell räckvidd

Nästa sida