Skip to main content

Nyhet  

Nytt val av styrning vid regional annonsering digitalt

TV4 har länge erbjudit digital annonsering regionalt men nu utvecklas det erbjudandet ytterligare. Tidigare har det varit möjligt att styra annonseringen mot IP-nummer och därmed där användaren/servern befinner sig men nu är det även möjligt att styra mot användare som bor i en specifik region med hjälp av förstapartsdata från TV4 Play.

Tidigare har den geografiska styrningen på TV4 Play byggt på IP-nummer, det vill säga på det område där användarens dator, server eller mobiloperatörens server befinner sig. Nu adderar TV4 ytterligare en möjlighet, nämligen att styra geografiskt mot användare som bor i en eller flera av de 26 olika geografiska regioner som det är möjlighet att styra annonseringen mot.

Vilken typ av geografisk styrning passar din kampanj?
Olika kampanjer kan vinna på att antingen nå personer som bor i en specifik region eller som för tillfället befinner sig i ett område. Vill du exempelvis nå kunder som ska besöka den lokala butiken kontinuerligt passar det bäst att styra annonseringen mot de som bor i området men har du exempelvis ett kortsiktigt erbjudande eller vill marknadsföra ett evenemang kan det vara bättre att styra mot användare som befinner sig i närheten, därmed mot IP-nummer.

För att få reda på mer om våra möjligheter inom digital annonsering, kontakta oss genom att klicka här!