Skip to main content

Nyhet  

TV4 är återigen partner till Young Lions Sverige

TV4 har för fjärde året i rad gått in som exklusiv partner till reklamtävlingen Young Lions Sverige där unga kreatörer deltar i kategorierna Film, Media, Design och Digitalt. Deltagarna har till den 21 april på sig att tävla och vinnarna i respektive kategori utses i TV4-huset på Tegeluddsvägen i Stockholm.

Reklamtävlingen Young Lions Sverige har arrangerats av Sveriges Kommunikationsbyråer sedan 2003 där TV4 för fjärde året i rad har gått in som partner till tävlingen. Årets tävlingskategorier är Media, Film, Design och Digitalt. 

- Vi ser fortsatt ett stort värde i att lyfta fram och hylla unga kreatörer som lyckas beröra och engagera genom skicklig kommunikation. Både för att vi värnar om reklam av hög kvalitet och för att det är viktigt att nästa generation får vara med och skapa framtidens reklamlandskap, säger Rikard Sjöberg, försäljningsdirektör på TV4. 

Tävlingen går ut på att, efter en brief från årets ideella organisation Drömstort, skapa exempelvis en varumärkesidentitet, digital kampanj, film eller medieplan beroende på vilken kategori deltagarna väljer att tävla i. De som tävlar ska vara 30 år eller yngre och tävlar i team om två personer, antingen från samma eller olika byråer/företag.

Prisutdelningen sker i TV4-huset på Tegeluddsvägen i Stockholm den 21 maj. Utöver äran och utmärkelsen, får vinnarna i respektive kategori representera Sverige i den internationella tävlingen Young Lions i Cannes i sommar.

Viktiga datum

12 april: Briefen släpptes och årets ideella organisation offentliggjordes
21 april: Deadline 
21 maj: Prisutdelning i TV4 huset, Stockholm
17-21 juni: Cannes Lions Festival of Creativity

Till tävlingssidan för Young Lions Sverige >>