Skip to main content

Nyhet  

”Såväl små som stora företag får möjlighet att synas i TV4”

Vid annonsering i TV4 finns ett flertal möjligheter – allt från att synas med en reklamfilm inom utvalda områden till att gå in som sponsor för ett specifikt format. Här svarar Anna Tjärnberg, account manager på TV4:s kontor i Sundsvall, på några vanliga frågor som främst fokuserar på regional annonsering i TV4.

Varför annonsera i TV4?
I TV4 finns det otroligt många annonseringsmöjligheter som vi lätt kan anpassa efter varje annonsörs behov och mål. Exempelvis är det möjligt att gå in som sponsor till våra olika format, synas som pausreklam på TV4 Play eller annonsera i TV4 och TV4 Play genom vår produkt TV4 Regional och samtidigt styra var i landet man vill synas.

TV4 har även en räckvidd som är svår att nå på annat håll och har dessutom en trygg annonsmiljö och en fantastisk tablå året runt vilket tillsammans skapar ett stort värde för annonsören.

Vad är den största fördelen med produkten TV4 Regional?
Det finns många fördelar men det bästa enligt mig är att såväl små som stora företag får möjlighet att synas i TV4 eftersom TV4 Regional ger fina möjligheter att anpassa var och i hur stor del av landet som de vill annonsera i. Många kunder uppskattar även att det är möjligt att synas både linjärt i TV4 och digitalt i TV4 Play.

Vad vill du ge för tips till företag som vill testa att annonsera för första gången?
Det är alltid bra att sätta tydliga mål och en vision för vad man vill få ut av sina annonsering. På så sätt blir det lättare att tillsammans hitta den bästa möjliga annonseringslösning som passar just deras behov

Slutligen, vilka annonseringsmöjligheter vill du slå ett extra slag för 2019?
Jag tror att den nya säsongen av I huvudet på Gunde Svan, som startar efter årsskiftet, kan bli hur bra som helst. Det är ett rafflande format med många spännande gäster och med fina möjligheter att gå in som regional sponsor.