Skip to main content

Nyhet  

TV4 Play nådde sin högsta veckoräckvidd någonsin under slutet av 2020

TV4 satsar stort på tillväxt och ser stora ökningar i antalet strömmade timmar och strömstarter. Det sista kvartalet 2020 slog TV4 Play dessutom rekord i hur många människor som i snitt tittade varje vecka, nämligen 26,2 procent av alla mellan 9-99 år*.

Utöver att TV4 Play nådde sin högsta veckoräckvidd någonsin under det sista kvartalet 2020 har tittartiden även ökat med 41 procent sett till helår 2020 jämfört med 2019. Det är även fler och fler som väljer att titta på en stor skärm när de ser sina favoritprogram på TV4 Play och under 2020 låg den siffran på hela sextiotvå procent.

Intresserad av att synas med digital annonsering hos TV4?

Som annonsör i TV4:s digitala miljöer betalar du endast för de reklamspottar där tittaren har sett hela reklamfilmen. Väljer mottagaren att inte se hela reklamfilmen är det alltså inget som du som annonsör betalar för. Det kallas för cost per completed view (CPCV) och är vårt sätt att garantera att våra annonsörer får bästa möjliga effekt av sin annonsering.

*MMS rapport Trend & Tema 2020:4