Skip to main content

Case  

”Vi är otroligt nöjda med resultatet"

- Maria Ziv, CMO på Max

Max gick in som huvudsponsor med full associationsrätt till Idol 2020. Sponsorskapet blev även en grund till deras synlighet ute i restaurangerna men också i den reklamfilm som de syntes med under Idol-säsongen.

2020 ville Max nå ut med sin kommunikation brett till framförallt den yngre målgruppen och familjer och valde därför att gå in som huvudsponsor med full associationsrätt till programmet. I och med associationsrätten kunde de ta ut sponsorskapet i sin egna kommunikation, i restaurangerna och i en reklamfilm som syntes under säsongen.

- Idol är ju ett älskat familjeprogram och står för underhållning, står för passion för musik - människor som strävar efter att göra någonting bättre. Max är ju också ett älskat varumärke som är väldigt uppskattat och vi ser att det finns starka kopplingar mellan Max och Idol, Maria Ziv, Chief Marketing Officer på Max.

Maria fortsätter:

- Max är ett väldigt brett varumärke och vi vill nå så många som möjligt med vår kommunikation och med våra produkter.

Framförallt ville de öka sin top of mind, preferensen och tänkbarheten för produkterna och varumärket Max.

- Vi är otroligt nöjda med resultatet - både utifrån ett varumärkesperspektiv men framförallt från ett försäljningsperspektiv. De burgare som vi visade upp i den här kampanjen sålde otroligt bra från kampanjstart och under hela kampanjperioden, säger Maria Ziv, Chief Marketing Officer på Max.

Se hela casefilmen: